جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
ثابت گرایی حساس به زمینه فاعل معرفت و زمینه گرایی معرفتی
نویسنده:
همتی مقدم احمدرضا
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
زمینه گرایی معرفتی دیدگاهی در معرفت شناسی است که بر مبنای آن محتوای معناشناختی اسنادهای معرفتی نسبت به زمینه اسناددهنده تغییر می کند. این دیدگاه در مقابل دیدگاه غالب در معرفت شناسی یعنی ثابت گرایی قرار دارد. معرفت شناسان به طور سنتی معتقدند محتوای معناشناختی اسنادهای معرفتی در هر زمینه ای ثابت است. به تازگی گروهی از ثابت گرایان دیدگاهی را معرفی کرده اند که به ثابت گرایی حساس به زمینه فاعل معرفت معروف است. بر مبنای این دیدگاه محتوای معناشناختی اسنادهای معرفتی در هر زمینه ای ثابت است، اما ارزش صدق اسنادهای معرفتی نسبت به زمینه فاعل معرفت تغییر می کند. اخیرا استفان شیفر از حامیان دیدگاه زمینه گرایی معرفتی انتقاداتی را بر ثابت گرایی حساس به فاعل معرفت، وارد کرده است. در این مقاله از دیدگاه ثابت گرایی حساس به زمینه فاعل معرفت در برابر انتقادهای شیفر دفاع می کنم و استدلال می کنم که انتقادهای او ردی بر این دیدگاه نیست.
صفحات :
از صفحه 7 تا 35
ثابت گرایی حساس به زمینه ی فاعل معرفت و زمینه گرایی معرفتی
نویسنده:
احمدرضا همتی مقدم
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
چکیده زمینه گرایی معرفتی دیدگاهی در معرف تشناسی است که بر مبنای آن محتوای معناشناختی اسنادهای معرفتی نسبت به زمینه اسناددهنده تغییر م یکند. این دیدگاه در مقابل دیدگاه غالب در معرفت شناسی یعنی ثابت گرایی قرار دارد. معرفت شناسان به طور سنتی معتقدند محتوای معناشناختی اسنادهای معرفتی در هر زمین های ثابت است. به تازگی گروهی از ثاب تگرایان دیدگاهی را معرفی کرده اند که به ثابت گرایی حساس به زمینه ی فاعل معرفت معروف است. بر مبنای این دیدگاه محتوای معناشناختی اسنادهای معرفتی در هر زمین های ثابت است، اما ارزش صدق اسنادهای معرفتی نسبت به زمینه ی فاعل معرفت تغییر می کند. اخیراً استفان شیفر از حامیان دیدگاه زمین هگرایی معرفتی انتقاداتی را بر ثاب تگرایی حساس به فاعل معرفت، وارد کرده است. در این مقاله از دیدگاه ثابت گرایی حساس به زمینه ی فاعل معرفت در برابر انتقادهای شیفر دفاع می کنم و استدلال م یکنم که انتقادهای او ردی بر این دیدگاه نیست.
صفحات :
از صفحه 7 تا 35
  • تعداد رکورد ها : 2